Plasangst

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze angst psychologen. Je krijgt binnen 5 werkdagen antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Plasangst

door Calypso » wo 01 nov 2017, 10:32

Ik heb al jaren last van plasangst en dat maakt Mn wereldje behoorlijk klein ,vooral het op vakantie gaan is een probleem ,nu heb ik de Mn stoute schoenen aangetrokken en hoop via deze site oplossingen te vinden eventueel van mensen die er van af zijn gekomen of weten wat het dragelijker maakt .
Kun een psycholoog iets betekenen ?
Het zit echt tussen de oren ,medisch gezien is het geen probleem , want in Mn vertrouwde omgeving heb ik geen problemen.
Calypso

Re: Plasangst

door Team Psyned » ma 27 nov 2017, 10:56

Beste Calypso,

Wat goed dat je de moed hebt om er iets aan te doen! Een psycholoog kan je zeker helpen om je angsten eens te onderzoeken en uit te dagen. Een vorm van Cognitieve Gedragstherapie zou je bijvoorbeeld mogelijk heel goed kunnen helpen. Je bent overigens niet alleen, er is immers ook een diagnose voor vastgesteld: 'shy bladder syndrome' of Paruresis. Zoek er eens het één en ander over op, op internet.

Ik zou je willen aanraden hier wel een behandelaar bij te raadplegen (een POH-GGZ die aangesloten is bij je huisartsenpraktijk of bijvoorbeeld een psycholoog), want het is gewoon ontzettend moeilijk zelf van je angsten af te komen. Hulp is mogelijk, als je het maar aan de bel trekt!

Heel veel succes

Groet,

Team Psyned
Psychologen Nederland (Psyned) helpt dagelijks mensen door heel Nederland met het vinden van de beste hulp. Wij willen psychologie uit de taboesfeer halen en normaliseren, zodat mensen openlijk aan hun eigen mentale weerbaarheid kunnen werken.
Team Psyned

Keer terug naar Stel je vraag over angst aan de psycholoog