Paniekaanvallen.

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze angst psychologen. Je krijgt binnen 5 werkdagen antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Paniekaanvallen.

door Jurdavibe » zo 08 jan 2017, 15:55

Ik weet eigenlijk niet hoe ik moet beginnen, ik heb twee jaar geleden een burn out gehad. Ik heb toen oxaxepam gekregen van de huisarts, 1 x per dag 10 mg. kort daarna vondt ik een nieuwe baan. Ik had een zware hecktische baan daarvoor als accountmanager, 8 jaar op mijn tenen lopen heeft mijn gesloopt, in totaal 2,5 maand thuis gezeten en weer aan de slag, ik heb daar totaal 10 maanden gewerkt omdat daar geen uitdaging vondt, ik zit nu sinds 9 maanden bij een nieuwe werkgever als accountmanager, en dat ging erg goed en heb het naar mijn zin. todat ik weer meer stress kreeg, is er langzaam ingeslopen, tussen kerst en oud en nieuw vrij geweest en toen is het totaal misgegaan, en krijg last van paniekaanvallen. Belangrijk om te weten is dat ik twee jaar elke dag 1 x 10mg oxaxepam heb geslikt, en mijn lichaam steeds meer vraagt en ik in paniek raak, ik heb komende week een afspraak bij een pshycholoog en de huisarts, ik wil van de oxaxepam af, maar ook van de paniekaanvallen, verder wil ik mij op adhd laten testen, omdat familie denkt dat daar alles vandaan komt, en ik veel symptonen hebt. Graag uw mening en advies wat ik nu het beste kan doen, ik zit momenteel in de ziektewet omdat ik niet kan functioneren op deze manier met de angst voor paniekaanvallen en de stress. Alvast bedankt voor uw reactie.
Jurdavibe

Re: Paniekaanvallen.

door Team Psyned » do 09 feb 2017, 09:32

Beste Jurdavibe,

Wat een lastige situatie voor je, ik kan me voorstellen dat je aan het afwegen bent wat je het beste kan doen. Toch denk ik dat je de belangrijkste stap al gezet hebt! Namelijk een afspraak bij de huisarts en een psycholoog gemaakt. De huisarts kan je medicatie gebruik met je bespreken en een plan opstellen hiervoor, heel goed dat je hier begeleiding voor zoekt. Ook kan de huisarts meedenken over andere lichamelijke klachten en eventueel een verwijsbrief voor de psycholoog opstellen.
Je paniek- en spanningsklachten zijn zeker iets waar een psycholoog je verder mee kan helpen. Tevens kan je met je psycholoog bespreken dat je overweegt onderzoek te laten doen naar ADHD, mogelijk geeft dat een stuk meer duidelijkheid over hoe je in elkaar zit en waar je kracht ligt.

Ik wens je heel veel succes!

Met vriendelijke groet,

Heleen
Psyned
Psychologen Nederland (Psyned) helpt dagelijks mensen door heel Nederland met het vinden van de beste hulp. Wij willen psychologie uit de taboesfeer halen en normaliseren, zodat mensen openlijk aan hun eigen mentale weerbaarheid kunnen werken.
Team Psyned

Keer terug naar Stel je vraag over angst aan de psycholoog