Toon je mening:overwinnen van angsten, hoe doe je dat?

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze angst psychologen. Je krijgt binnen 5 werkdagen antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Toon je mening:overwinnen van angsten, hoe doe je dat?

door Amy730671 » di 01 dec 2015, 12:28

Kun je een angststoornis of fobie overwinnen?
Wat is volgens de psycholoog de manier(en) om dit te doen?
REACTIES DRINGEND NODIG, eigen mening mag ook.
Laatst bijgewerkt door Amy730671 op di 01 dec 2015, 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Amy730671

Re: Overwinnen van angsten

door Psycholoog Zaandam » di 01 dec 2015, 15:30

Beste Amy,

Ja, ik ben absoluut van mening dat je een angststoornis of fobie kan overwinnen. Het is alleen niet makkelijk en ik raad je aan om er hulp bij te vragen. Wat we je kunnen aanraden hangt erg af van waar je angstig of paniekerig van wordt.

Ik hoop dat je snel hulp vind en als we iets voor je kunnen betekenen, trek aan de bel!!

Groetjes,

Danielle Swart
Psycholoog Zaandam
Psycholoog Zaandam

Re: Overwinnen van angsten

door Amy730671 » di 01 dec 2015, 19:13

Hallo Danielle Swart,

Ik heb zelf geen hevige angsten maar doe een onderzoek naar angsten (stoornissen en fobie√ęn). Ik heb als een van mijn deelvragen de vraag of je een angst kunt overwinnen en op welke manieren dit mogelijk is.. Ik ben op zoek naar veel verschillende meningen van mensen (psychologen, huisartsen, mensen die dit zelf meemaken) om te kunnen onderbouwen of dit mogelijk is. Dit forum en de reacties daarop zouden mij dus erg veel kunnen helpen. Ik hoop dat u mij hier antwoord op kunt geven of een klein voorbeeld die ik kan gebruiken. Alle hulp vind ik geweldig en daar ben ik dan ook erg dankbaar voor.

Met vriendelijke groet,
Amy.
Amy730671

Re: Toon je mening:overwinnen van angsten, hoe doe je dat?

door Psycholoog Zaandam » wo 09 dec 2015, 10:19

Hoi Amy,

Wat goed, dit onderzoek! Ik wil je best helpen, kun je me anders een mailtje sturen?

Groetjes,

Danielle Swart
Psycholoog Zaandam
Psycholoog Zaandam

Keer terug naar Stel je vraag over angst aan de psycholoog