Oneindige angst

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze angst psychologen. Je krijgt binnen 5 werkdagen antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Oneindige angst

door FutureIsInsecure » vr 07 dec 2018, 20:45

Beste mensen,

Ik zal mezelf eerst even introduceren: Ik ben een 16 jarige jongen en ik studeer op het mbo-4. De afgelopen periode ben ik nogal aan het kwakkelen met mezelf. Mijn cijfers zijn in orde dus dat is het probleem niet, maar ik ben voortdurend angstig voor vanalles.
- Ik ben bang om vermoord te worden
- Ik ben constant bang s'avonds dat een moordenaar zich verstopt heeft in huis of in mijn kamer (ik moet dus standaard iedere avond het hele huis doorzoeken en in mijn kledingkast kijken. Dan pas kan ik slapen.
- Ik ben bang voor vreemde
- Ik heb gemerkt dat als ik ontdekt dat een vriend iets raars gedaan heeft, dat ik mijn vrienden meteen wantrouw. Ik word bang van ze en durf ze dan niks meer te vertellen of in vertrouwen te nemen.
- Ik ben bang om naar buiten te gaan en mezelf bloot te stellen aan fijnstof en straling
- Ik ben bang om suikers, gluten, lactose, varkensvlees, E-nummers te eten omdat ze ontstekingsopwekkers zijn of kankerverwekkend. Ik weiger ook alcohol te drinken en te roken, want anders ben ik bang dat ik kanker krijg.