Nachtmerries en verschillende soorten angsten

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze angst psychologen. Je krijgt binnen 5 werkdagen antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Nachtmerries en verschillende soorten angsten

door Michelle » wo 11 mei 2016, 07:07

Ik heb last van verschillende soorten angsten. Voornaamste zijn : verlatingsangst, bloosangst, faalangst. Ik pieker de ganse dag en ben constant onrustig in mijn hoofd. Dit zet zich 's nachts verder in hevige nachtmerries waarin zich allerlei scenario's voordoen. Ik roep en gil en word dan zwetend wakker. Ben nu bang om te gaan slapen. Deze constante onrust maakt mij stilaan gek en zit al maanden thuis met een burnout. Hoe geraak ik uit deze cirkel?
Michelle

Re: Nachtmerries en verschillende soorten angsten

door Psycholoog Zaandam » ma 06 jun 2016, 11:40

Hoi Michelle,

Wat naar om te horen! Ik kan me voorstellen dat dit je opbreekt.

Ben je al onder behandeling voor jouw burnout? En weet je waar jouw angsten vandaan komen?

Op basis van deze informatie zou ik je aanraden toch eens met iemand te gaan praten!

Als wij je kunnen helpen, dan horen we het graag!

Met vriendelijke groet,

Danielle Swart
Psycholoog Zaandam
Psycholoog Zaandam

Keer terug naar Stel je vraag over angst aan de psycholoog