Kan niet ontspannen met anderen in mijn buurt

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze angst psychologen. Je krijgt binnen 5 werkdagen antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Kan niet ontspannen met anderen in mijn buurt

door prutsmuts » vr 10 jul 2015, 08:28

dag mensen ik heb een vraag...ik heb al veel in mijn leven mee gemaakt misbruik/slechte jeugd/gepest....chronische ziekte op jonge leeftijd gekregen...

partner met adhd.....3 jaar trauma behandeling gehad dus mijn trauma heeft een plekje gekregen...
in die tijd slikt ik ook mirthazapine had ook een depressie...mee gestopt ging goed met mij..dat is nu ongeveer 3 jaar geleden..

het ging weer goed met mij...dus jaar geleden besloten samen met mijn partner een huis te kopen....ging allemaal goed wel heeel veel stress gehad met de papierwinkel , verbouwing erna van badkamer tuin...ook in onze relatie veel stress.

dus afgelopen najaar overspannen geraakt......geleidelijk aan een naar gespannen gevoel in mijn lichaam gekregen...

oxazepam van de huisarts gekregen toen ging het wel alleen vond ik dat iets te fijn ...schakelde t irritante onrustige gevoel makkelijk uit...dus was er verslaafd aan geraakt
dus 2 maanden geleden bij de huisarts weer aan de bel getrokken door diazepam aan het afbouwen...
en begonnen met venlafaxine nu sinds 2 maanden ....3 weken op 75 mg...

de angstgedachte zijn er vaak nog wel ...maar niet zweten,paniek huilen..
maar doordat de diazepam nu weer lager is 3mg komt de onrust weer terug....en met name als mijn partner thuis is...dan lijkt het net alsof ik voor mijn gevoel weg ren , druk praten, veel doen teveel ben kapot dan..
heb het ook wel op mijn werk pijnlijke schouders enz verkrampt..

ik ga het probleem constant bij hem zoeken....hij heeft nu ook problemen met zijn adhd nieuwe medicatie aan het proberen dus rust is er niet echt....

ik word nu gewoon gek van mezelf ....overdag als ik alleen ben kan ik best goed ontspannen....
maar als mijn partner thuis is word dat heel lastig alleen als ik met mijn ogen dicht zit op de bank kom ik tot rust..
blijf in mijn hoofd teveel nadenken...en zoek veel naar antwoorden op internet teveel...

heb het ook als er mensen in ons huis zijn dat ik niet kan ontspannen...
ik weet het gewoon eigenlijk niet meer wat ik moet doen...
volgende week weer naar de huisarts dan heb ik 4 weken de venlafaxine 75mg gebruikt,,,

t voelt net alsof ik mijn lichaam/gevoel bij anderen uitschakel...
mischien heeft iemand een idee..

gr
omdat ik ook erg last had van angstaanvallen
prutsmuts

Re: Kan niet ontspannen met anderen in mijn buurt

door Psycholoog Zaandam » ma 03 aug 2015, 13:51

Hoi Prutsmuts,

Allereerst excuses voor de late reactie (vakantietijd).
Ik moet je zeggen dat hoewel je veel informatie geeft ik het lastig vind om een goed advies te geven.
Ik zou je echt aanraden aanvullende hulp te zoeken.
Sta je daar voor open?

Heel veel succes,

Danielle Swart
Psycholoog Zaandam
Psycholoog Zaandam

Keer terug naar Stel je vraag over angst aan de psycholoog