Gedachten zien

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze angst psychologen. Je krijgt binnen 5 werkdagen antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Gedachten zien

door bjorn de cuyper » za 21 apr 2018, 15:10

Last van veel gedachten die door mijn hoofd gaan, beelden eigenlijk. Je ziet bv. personen of beelden/gedachten.Je ziet ze niet werkelijk staan naast je of zo gewoon in gedachten.. Druk in het hoofd gevoel en ik voel mij dan onrustig worden, omdat ik denk dat het niet normaal is. Huisarts meld dat het normaal is. Iedereen heeft dit meld hij, zijn soort dag dromen. Is dit zo? Je bent wel en blijft bewust/alert van alles om je heen. Ik maak mij zorgen dat het niet normaal is. Hoop enkel van wel. Aangezien er mensen zijn die dit ook hebben.Komt ook meer voor bij het autorijden en wanneer ik echt moe ben of wordt.

Je ziet echt wel alles om je heen en bent bewust ervan.Enkel je gedachten/beelden komen precies zo op je af
Als psycholoog heb je dit misschien al eens gehoord of is het juist gewoon normaal.Maar is het ik die alle prikkels zelf versterk door de angsten voor van alles.

Concreet gewoon uw gedachten die opkomen.Bvb hebt naar een serie gezien en je herinnerd opeens één van de acteurs ziet die dan in uw gedachten of een familielid of item.Is dit normaal? Moet melden ook zeer moe te zijn.

Dank je om dit even te bekijken.
bjorn de cuyper

Keer terug naar Stel je vraag over angst aan de psycholoog