fluoxetine uitgewerkt

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze angst psychologen. Je krijgt binnen 5 werkdagen antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

fluoxetine uitgewerkt

door Sandravdt » di 24 jan 2017, 12:42

Hallo,

Ik slik nu ruim 8 jaar fluoxetine voor mijn paniekstoornis. Altijd goed gewerkt. Na onze verhuizing na Duitsland en het moeten stoppen van mijn leuke baan hiervoor, zijn de aanvallen weer begonnen. Ik ben opgehoogd van 30 mg naar 40 mg, maar schiet er toch nog af en toe doorheen. En altijd 's nachts vanuit mijn slaap. Kan het zijn dat de fluoxetine na jarenlang gebruik is uitgewerkt?

Dank alvast voor de reacties.

Groeten,
Sandra
Sandravdt

Re: fluoxetine uitgewerkt

door Team Psyned » vr 03 feb 2017, 10:52

Beste Sandravdt,

Wat vervelend dat je ervaart dat de klachten weer verergerd zijn. Zo te lezen heb je ook best wat moeilijke dingen meegemaakt de afgelopen tijd, dus het verbaast me niet dat je een verandering in je klachten ervaart.

Fluoxetine is een SSRI (vaak gebruikt als antidepressivum, maar ook vaak ingezet bij angstklachten).
Wij zijn helaas geen dokters of psychiaters, dus als je een passend advies zoekt over medicatie tegen angst en paniek, wil ik je adviseren contact op te nemen met je huisarts. Over het algemeen vind je op websites over psychofarmaca (medicatie die gebruikt wordt bij psychische klachten), de volgende informatie:

quote: "Er treedt geen tolerantie op voor deze middelen, dat wil zeggen dat je niet steeds meer nodig hebt om hetzelfde effect te bereiken zoals dat met verslavende middelen het geval is. "

http://www.e-psychiater.nl/medicijnen/a ... va/ssri-s/

Natuurlijk is dit slechts van een website en wil ik je nogmaals op het hart drukken contact te zoeken met je arts hierover. Dan kan je wellicht ook samen kijken of therapie in combinatie met medicatie een optie voor je kan zijn.

Heel veel succes!

Groet,

Julia van Alphen
Psycholoog
Psychologen Nederland (Psyned) helpt dagelijks mensen door heel Nederland met het vinden van de beste hulp. Wij willen psychologie uit de taboesfeer halen en normaliseren, zodat mensen openlijk aan hun eigen mentale weerbaarheid kunnen werken.
Team Psyned

Keer terug naar Stel je vraag over angst aan de psycholoog