Emetofobie - nu ook mijn dochter!

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze angst psychologen. Je krijgt binnen 5 werkdagen antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Emetofobie - nu ook mijn dochter!

door Letzi » do 17 mei 2018, 09:37

Ik ben Zwitsers, mijn Nederlands is heel "basic", maar ik heb echt hulp nodig! Ik ben al 30jaaren emetofobisch, maar niemand heeft in deze lange tijd de goede diagnoze gemaakt. Ik dacht alltijd, ja, ik ben bang me te overgeven, maar het kan niet, dat ik altijd misselijk ben vor deze rede. Jaaren heb ik met psychologen geprobeert een oplossing te vinden, maar het is stets nog niet good.

En nu helft min dochter (8 jaar oud) het selfde probleem!!

Wij hebben het snel met de kinderarts besproken en morgen hebt zij haar eerste afsprak met een psycholoog in het ziekenhuis. De psycholog will het met confrontation probeeren, maar ik ben niet zekker, dat dat zal werken. Ook heb ik en ondersteuning nodig vor mijnself en ben op zocke paar de juiste psycholoog vor mij.

Heeft iemand een idee? Wij wonen in de regio 't Gooi, maar ik ben ook bereid vaaker te gaan/rijden.

Als ik ook Engels maag schrieven, kan ik nog meer vertellen over ons 2...
Letzi

Re: Emetofobie - nu ook mijn dochter!

door Team Psyned » vr 20 jul 2018, 11:42

Beste Letzi,

Als aller eerst, excuses voor de late reactie. Deze forumvraag is ons helemaal ontgaan! Des al niet te min, hoop ik dat ik je nog steeds goed advies kan geven ( mocht je nog niet ergens anders de hulp hebben gevonden).

Wat vervelend om te horen dat je dochter hier ook last van heeft. Goed om te weten is dat jullie niet de enigen zijn die hier last van hebben. Gelukkig zijn er oplossingen om deze angst te verminderen. Wat goed kan helpen is om over emetofobie te lezen en praten. Het helpt enorm om je gevoelens te uiten en wellicht ontdek je dat er meerder mensen in je omgeving hier last van hebben. Het is fijn om te weten , dat hoewel onze gedachtes en angsten heel echt voelen, het geen realiteit hoeft te zijn. Onze gedachtes hebben invloed op onze emoties die op hun beurt weer invloed hebben op ons gedrag. Als we stil staan bij onze gedachtes en bedenken wat de reden is daarvan, kan dat al veel invloed hebben op onze emoties die dan weer invloed hebben op onze gedragingen. Probeer op het moment dat de angst weer naar boven komt eens te bedenken wat de trigger is hiervan. Misschien geeft dit een stukje grip terug.

Als jullie hier aan willen werken kunnen jullie wellicht even een kijkje nemen op www.psyned.nl. Onze psychologen kunnen jullie helpen om bewuster te worden van jullie eigen gedachtes en gedragingen. Je kan ons ook telefonisch bereiken op 085 401 47 21.

Ik hoop dat je door deze informatie geholpen bent.
Ik wens jou en je dochter dan ook veel succes!

Hartelijke groet,
Team PsyNed (Melissa)
Psychologen Nederland (Psyned) helpt dagelijks mensen door heel Nederland met het vinden van de beste hulp. Wij willen psychologie uit de taboesfeer halen en normaliseren, zodat mensen openlijk aan hun eigen mentale weerbaarheid kunnen werken.
Team Psyned

Keer terug naar Stel je vraag over angst aan de psycholoog