Dromen en emoties die steeds terug keren

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze angst psychologen. Je krijgt binnen 5 werkdagen antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Dromen en emoties die steeds terug keren

door fatinmr » ma 15 jun 2015, 00:53

Hai

Ik ben een meisje van 19 en ik zit met iets wat ik moeilijk kan uit legen ik weet ook niet zeker of het ernstig is . Want ik heb echt geen idee waar deze heftige emoties vandaan komen

Vroeger heb ik een onprettige droom gehad die vaak terugkeerde( hij was heel vaag zat geen verhaal aan). Met daar bij een bepaald heftige gevoel soort van paniek angst. Elke beweging die ik maak is heftiger en dat was ook zo in mij droom vroeger dat gevoel kom nu en dan steeds terug.
Alles wat ik op dat moment doe lijkt groter heftiger geluiden het maakt niert uit wat of waar ik dan mee bezig ben

Veder heb ik ook last van een soort schaamte gevoel als mijn vriend intiem is met mij dan heerst er eem soort mix van schaamte en afschuw naar hem toe en dan blokkeer ik. Er zijn opdat moment geen gevoelens en mijn lichaam is dan helemaal gespannen soort van bevroren. En wil ik gelijk afstand

Zo als ik al zij ik heb geen idee waar dit vandaan komt
fatinmr

Re: Dromen en emoties die steeds terug keren

door Psycholoog Zaandam » ma 15 jun 2015, 07:06

Hoi Fatinmr,

Wat vervelend! Dit zal ongetwijfeld een grote impact op je leven hebben.
Heb je zelf het gevoel dat de twee dingen die je noemt gelinkt zijn?

Je geeft aan niet te weten of het ernstig is, maar is dat echt belangrijk. Ik vind de vraag of het je belemmerd eigenlijk belangrijker.

Ik zou je aan willen raden toch een gesprek aan te gaan met een psycholoog omdat die je, doordat het een buitenstaander is, vragen kan stellen waardoor je of uitvind wat erachter ligt of je direct kan helpen om te gaan met die gevoelens.

Als we iets voor je kunnen doen, trek aan de bel!

Danielle Swart
Psycholoog Zaandam
Psycholoog Zaandam

Keer terug naar Stel je vraag over angst aan de psycholoog