Dochter is bang voor het dichtgaan van winkels etc.

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze angst psychologen. Je krijgt binnen 5 werkdagen antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Dochter is bang voor het dichtgaan van winkels etc.

door monimon » do 25 feb 2016, 19:15

Hallo dokter
mijn dochter is 7 jaar laatste 3 maanden elke keer als we naar buiten gaan is ze bang,ze zegt dat zij is bang dat ze gaan dicht bijvoorbeeld winkels of McDonald ikea overaal ook naar markt,we proberen haar altijd uitleggen dat dat gebeurt nooit maar zij is altijd bang en ze zegt altijd ik wil naar huis toch we hebben nog nooit zo iets mee gemaakt(winkel dicht of ergens.. ) ik begrijp echt niet van waar komt deze angste,ik hoop dat u kunt mij helpen
alvast bedankt
monimon

Re: Dochter is bang voor het dichtgaan van winkels etc.

door Psycholoog Utrecht » vr 26 feb 2016, 12:09

Goedemorgen,

Wat vervelend dat je dochter deze gevoelens van angst ervaart en deze niet direct te plaatsen zijn. Ik zou je graag advies willen geven hoe je hiermee om kunt gaan maar op basis van deze informatie kan ik daar geen uitspraken over doen. Om je dochter verder te helpen zullen haar klachten eerst beter in kaart gebracht moeten worden.

Een kinderpsycholoog zou hier erg geschikt voor zijn. Het is raadzaam hiervoor eerst met je dochter langs de huisarts te gaan. Je huisarts zal je vervolgens door kunnen verwijzen.

Hopelijk kun je snel weer onbezorgd met je dochter naar buiten toe!

Groet,

Iris
Psycholoog Utrecht

Keer terug naar Stel je vraag over angst aan de psycholoog