Dochter is bang dat ze ons hoort vrijen

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze angst psychologen. Je krijgt binnen 5 werkdagen antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Dochter is bang dat ze ons hoort vrijen

door Moeder » do 12 nov 2015, 10:34

Ik heb twee tienerdochters. De 1 is al sexueel actief. De ander niet. Ik heb 7 jaar alleen met mn dochters gewoond en heb nu een vriend. Mijn jongste dochter heeft mij ong twee jaar geleden wel eens horen vrijen. Daarom zag ze er tegen op dat hij bij ons zou komen wonen. Nu woont hij al een jaar bij ons en wij hebben haast nooit seks. Eigenlijk alleen als ze eens een keer uit logeren is op zaterdagavond. Afgelopen weekend kwam ze een uur vroeger thuis en hoorde ons in de slaapkamer. Ze raakte helemaal overstuur. Ze snapt niet dat wij zoiets doen wetende dat zij het zo vreselijk vindt. Ik heb met haar gepraat en haar verteld dat we rekening met haar proberen te houden maar dat ik haar niet ga beloven nooit seks te hebben als zij thuis is. Mijn oudste dochter heeft haar dit wel beloofd en haar vader ook als ze daar eens een nachtje logeert. Maar ze woont hier en ik heb met mijn vriend haast geen momenten dat we echt alleen thuis zijn. Ik vind het eigenlijk heel normaal dat als mijn dochters al op hun kamer zijn dat ik s avonds voor het slapen zou mogen vrijen met mijn vriend. Niet te luidruchtig natuurlijk. s Morgens in het weekend loopt ze ook meestal rond in huis, dus dan kan het ook al niet. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik weer een seksleven krijg en dat mijm dochter zich daar niet zo druk over maakt? Ze weet al dat seks bij een relatie hoort en ik heb haar al gezegd dat ik begrijp dat ze het niet fijn vindt om te horen. Dat ze als het toch een keer zou gebeuren haar koptelefoon op kan zetten maar dat kan ze niet zegt ze. Ze vindt het gewoon te erg... Wat moet ik nu doen?
Moeder

Re: Dochter is bang dat ze ons hoort vrijen

door Psycholoog Zaandam » ma 16 nov 2015, 12:37

Beste Moeder,

Aj, dat maakt het voor jullie natuurlijk heel lastig want daar gaat jullie relatie uiteraard ook onder lijden.
Hoe oud is deze dochter? En heeft ze wel eens iets aangegeven over waarom ze het zo erg vind?

Groet,

Danielle Swart
Psycholoog Zaandam
Psycholoog Zaandam

door Moeder » ma 16 nov 2015, 16:14

Ze is 14 jaar en ze zegt dat ze niet weet waarom ze het zo vreselijk vindt om te horen.
Moeder

door Psycholoog Zaandam » ma 23 nov 2015, 15:08

Beste Moeder,

Excuses, ik ben alleen op maandag op het forum.
Oké, gevoelige leeftijd. En in gesprekken over seksualiteit, staat ze daar wel open?
Misschien is daarin wel een opening te krijgen, zij zal zelf waarschijnlijk toch ook op een bepaald moment seksueel actief worden.
Als wij iets voor u kunnen betekenen, trek zeker aan de bel!

Groet,

Danielle Swart
Psycholoog Zaandam
Psycholoog Zaandam

Keer terug naar Stel je vraag over angst aan de psycholoog