Continu angstig voorgevoel

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze angst psychologen. Je krijgt binnen 5 werkdagen antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Continu angstig voorgevoel

door Tja » wo 19 feb 2014, 16:22

hallo

Ik heb echt al voor zover ik weet continu een angstig voorgevoel dat er iets ergs gaat gebeuren met iemand die me dierbaar is. Voor zover ik weet heb ik dit al heel lang en het kan ook heel erg vari√ęren over wie het gaat.

Vroeger ging het bijvoorbeeld over vriendinnen dat ik bang was dat ze me niet meer leuk zouden vinden en geen vriendinnen meer wilden zijn. Maar dat was echt toen ik 16 of 17 was.

Nu is het weer iets anders. Ik heb nu een hele leuke vriend en nu ben ik continu bang dat er iets met hem gebeurd dat hij er straks ineens niet meer is doordat hij ziek wordt of een ongeluk krijgt of zoiets. Als ik aan de toekomst denk wordt ik ook heel onrustig en angstig. Ik durf dan niet verder vooruit te denken, want dan krijg ik weer dat angstige gevoel. Continu bang dat er iets gaat gebeuren waardoor ik ook niet echt kan genieten hoe het nu allemaal is. Ik wordt er zelf zo moe van en ik zou zo graag willen dat ik dit gevoel niet had, maar ik kan er niks aan doen. Het is zo'n angstig gevoel dat ik soms echt denk, maar stel als dit gevoel klopt dan gebeurt het dus straks ook echt. Ik heb veel gelezen op Internet en soms kan ik het wel relativeren en denk ik het is gewoon angst. Het is niet echt, maar goed 2 dagen later is dat geruststellende gevoel weer weg en ben ik weer bang. Ik an er goed heel lang geen last van hebben en dan ineens is het er weer. Wordt er echt een beetje gek van.

Ik heb een tijdje geleden dezelfde angst gehad toen ging ik op reis en was ik heel bang dat er iets in mijn tas zou worden gedaan waardoor ik ergens in een ver land in de gevangenis zou komen. Maar goed ik ben toen op vakantie geweest er is niks gebeurt en toen was die angst weg, omdat de vakantie geweest was. Zo'n angst als ik toen had zo voelt de angst van nu ook weer precies hetzelfde.

Ik las op Internet iets over gegeneraliseerde angststoornis dat je dan continu een angstig voorgevoel hebt. Maar ik wil wel eens weten of dit verhaal daar bij hoort? Ben benieuwd ik wil er zo graag vanaf en gewoon relaxed voelen en niet altijd druk maken om iets.

Nou goed heel lang verhaal :-), maar ik hoop dat iemand er iets over wil zeggen.

het zou mij heel erg helpen bedankt!

Kom je er even niet meer uit? Therapie Gouda helpt je graag verder!
Tja

Re: Continu angstig voorgevoel

door Beheerder » do 13 nov 2014, 14:54

Beste Tja,

Je eindigt met de conclusie dat je mogelijk gegeneraliseerde angststoornis hebt. Nu heb ik je niet gesproken en niet gezien, maar ik vermoed dat je met je eigen conclusie aardig in de juiste richting zit. Voor gegeneraliseerde angststoornis bestaan veel effectieve therapie√ęn en veel psychologen kunnen met jouw klachten uit de voeten. Doorgaans duurt zo'n therapie niet vreselijk lang en merk je na een aantal gesprekken al verbetering. Ik zou je dan ook aanraden professionele hulp te zoeken, zodat je je cirkel van angst kan doorbreken en prettiger in je leven komt te staan.

Succes!
Beheerder
Beheerder

Re: Continu angstig voorgevoel

door ShaCahill » ma 23 maart 2020, 11:35

The content is produced for the help of the kids. The words of the content and essay service reviews are improved for the field. Ramification is dumped for the sots. The ting is issued for the matters of the terms. The division is ensured for the options for all humans for the mattes of the surrounding.
ShaCahill

Keer terug naar Stel je vraag over angst aan de psycholoog