CHV, paniekaanvallen en bang om dood te gaan

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze angst psychologen. Je krijgt binnen 5 werkdagen antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

CHV, paniekaanvallen en bang om dood te gaan

door patricia » ma 28 sep 2015, 12:01

.Ik heb al maanden last van pijn op de borst ( Tietze word gezegd ) paniekaanvallen ,duizelig misselijk slap futloos .Ik ben al bij de cardioloog geweest ,neuroloog huisarts heel vaak ,dat ik het idee heb dat hij me nu niet meer serieus neemt hij zegt ben je wel eens opgenomen op een psychiatrische inrichting ,nou gek ben ik niet ik weet wat ik voel en dan zeg ik tegen hem ,ik voel me niet serieus genomen .Dan zegt hij dat doe ik wel maar we hebben alles al onderzocht en het is niet je hart ,waar ik dus heel bang voor ben heb al een mri scan laten maken een ct scan verschillende hartfilmpjes alles goed gelukkig .Maar die angst blijft in mijn gedachten zitten heb al zelf veel ondernomen vind ik acupunctuur hypnotherapie psycholoog .Wil gewoon weer van het leven gaan genieten en niet elke dag die angst hebben .Vanmorgen ging het even lekker heb dan ook veel gedaan nu zit ik achter de pc met pijn op de borst duizelig onwerkelijk gevoel word er gek van ,je gaat ook aan jezelf twijfelen of je niet gek aan het worden ben .
Ik wil weer lekker van het leven genieten heb een lieve vriend alles gaat verder goed geen zorgen alleen die klote angst een ander woord heb ik er niet voor .Ben van de zomer om vakantie geweest nergens last van was heerlijk .Toen na 2 weken weer thuis is de ellende weer begonnen ik probeer alles te doen en niet teveel te laten merken thuis maar het is zo moeilijk dat ik het af en toe gewoon echt niet meer weet .Slik ook al jaren oxacepam maar dat helpt niet echt meer heb al zoveel geprobeerd hoop hier misschien wat meer info of hulp te vinden
patricia

Re: CHV, paniekaanvallen en bang om dood te gaan

door Psycholoog Amsterdam » do 01 okt 2015, 15:05

Hoi Patricia,

Wat naar dat je steeds pijn op de borst voelt. Wel is het natuurlijk erg prettig dat de cardioloog verder geen afwijkingen heeft kunnen vinden maar het leven met angst is erg vervelend en ik begrijp goed dat je daar vanaf wilt.

Het klinkt misschien raar maar het beste wat je kunt doen als je weer pijn voelt is rustig blijven. Je hebt hier al maanden last van dus je weet ook dat de pijn vanzelf weer weg trekt. Als je het voelt opkomen, ga dan even rustig zitten en wacht totdat het weer weg trekt. Het is belangrijk dat je zo ontspannen mogelijk blijft, probeer zo rustig mogelijk te ademen, onthoud dat alle andere keren dat je hier last van had er niets ernstigs gebeurt is, laat het over je heenkomen en wees er niet bang voor.

Toch raad ik je vooral aan om een afspraak te maken met een psycholoog. Deze kan samen met je kijken naar de klachten en kan je verschillende trucjes leren om met de angsten en paniekaanvallen om te gaan. Als je hier van af wilt is dat de manier waarop je de meeste kans op succes hebt.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt en het snel weer beter gaat!

Met vriendelijke groet,

Charlotte
Psycholoog Amsterdam

Keer terug naar Stel je vraag over angst aan de psycholoog