Burnout, moe, nergens geen zin in, ben angstig

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze angst psychologen. Je krijgt binnen 2 werkdagen antwoord.

Burnout, moe, nergens geen zin in, ben angstig

door zus » di 01 jan 2013, 17:01

Ik heb eerder iets gepost (angst-therapie/mijn-stalkt-mij-het-beangstigt-mij-t309.html) Momenteel ben ik zover gezakt dat ik dus een schouder heb die door de spanning zodanig beperkt is dat werken niet lukt. Ik ben bij een psycholoog geweest die vind dat ik eerst maar eens mijn rust moet pakken, waarbij 's-morgens pas na tienen een afspraak maken, zodat ik mezlef niet opjaag en in de middag ook 2 uur mijn bed in. Verder moet ik een energiedagboek bijhouden. Ik merk dat sommige zaken mij extreem vermoeien maar ik vraag me nu af, heb ik nu een burnout? Ik voel me gewoon moe, heel erg moe. Krijg ik een sms van mijn ex, zoals nu, dan krijg ik hartkloppingen en durf ik niet te kijken.
Pfffff, heb het toch wel gedaan en het zweet breekt me uit nu. Wat een vreselijke man is het toch.
Zulke dingen maken dus dat mij energiepeil zakt van 7 naar 2.
De bedrijfsarts had het erover dat ik depressief zou zijn, de psycholoog heeft zich er niet over uitgelaten maar had het over geen energie, uitrusten, ontspanning ed.
Ik ben eerlijk gezegd bang dat dit nog maanden gaat duren. Ik voel me moe, heb nergens zin in, ben ansgtig, als ik in een winkel ben hoop ik dat ik geen bekende tegenkom want dan moet ik praten. Moet ik iets doen waarbij concentratie vereist is, wordt het zwart voor mijn ogen. Weinig kan mij nog boeien. Een boek lezen......als ik 3 blz verder ben dan ben ik vergeten wat er op de eerste stond.
Verder kan het zweet me uitbreken, zoals nu. Pfffff, soms komt alles zo vreselijk op me af dat ik het allemaal zelf niet meer weet. Een werkgever die aan me trekt, een ex die mij psychisch kapot maakt en dat gaat hem aardig lukken zo.

Ben jij op zoek naar een psycholoog in Deventer? Kijk dan even op: Psycholoog Deventer
zus

Re: Burnout, moe, nergens geen zin in, ben angstig

door Psycholoog Delft » di 22 jan 2013, 15:11

Ik lees dat je veel last hebt van je klachten en dat ze je zo in beslag nemen dat je bang bent hoe lang het gaat duren.Daarnaast zie ik dat je hulp hebt van de psycholoog en gesprekken met de bedrijfsarts.
Neem deze mensen in vertrouwen.

Een paar tips:
-Je hebt het gevoel dat er druk is, mensen die aan je trekken, probeer goed te kijken wat jij wilt. Als jij weet wat je wilt dan kan je dit aan anderen vertellen. Het kan helpen om goede gedachten te hebben zoals ik bepaal wat ik doe of ik ben de baas over mijn leven.
- Hoeveel last je ook hebt soms zijn psychische klachten bedoeld om er iets van te leren. Wat proberen de klachten jou te vertellen, wat moet je leren.

Succes en ik hoop dat je je snel beter voelt

Paula Koolmees Mitrovic
Psycholoog Delft en Barendrecht
Psycholoog Delft

Re: Burnout, moe, nergens geen zin in, ben angstig

door zus » ma 14 okt 2013, 20:06

Nu ik dit terug lees merk ik dat er niets veranderd is :cry:
Door de spanning heb ik mijn spieren in mijn schouders zodanig verkeerd gebruikt dat mijn houding niet klopte en mijn hele schouder vol zat met ontstekingen.
Inmiddels ben ik daaraan geopereerd 4 wkn terug.
Verder moet ik van de oxa af wat niet lukt.
Maar die eeuwige vermoeidheid is er nog steeds.
En heb nu inmiddels een uwv dat in mijn nek hijgt.
zus

Keer terug naar Stel je vraag over angst aan de psycholoog