In behandeling voor agorafobie, maar het helpt niet

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze angst psychologen. Je krijgt binnen 5 werkdagen antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

In behandeling voor agorafobie, maar het helpt niet

door Mimi » di 12 mei 2015, 12:22

Ik heb bppd en agorafobie. Ik heb dit reeds jaren maar is nu denk ik op zijn hoogtepunt.
Ik ben in behandeling bij een psychologe maar heb de indruk dat dit totaal niet helpt.
Zij luistert en schrijft alles op wat ik zeg maar ik merk dat wat ik reeds eerder verteld heb zij weer opnieuw op schrijft terwijl ik zeker weet dat ik dit al verteld had. Je moet de trigger vinden zegt ze, maar daarom ben ik toch bij haar om deze te vinden, anders zat ik niet bij een psychologe, toch ?
Ik schrijf dagelijks op hoe ik me voel en wat ik voel, maar dat idee komt ook niet van haar, wel van mij. Moet ik verder gaan bij haar of iemand anders zoeken ? Ik weet het allemaal niet meer....
Mimi

Re: In behandeling voor agorafobie, maar het helpt niet

door Psycholoog Zaandam » ma 18 mei 2015, 13:01

Hoi Mimi,

Als ik je zo hoor zit je misschien niet helemaal op je plek, dat hoeft niet aan jou of aan haar te liggen maar misschien matched het gewoon niet helemaal. Heb je dit ook al besproken met de psychologe?
Mogelijk kan zij iets meer duidelijkheid geven als je aangeeft wat jij erbij ervaart zodat jullie de behandeling kunnen bijsturen.
Mocht je er niet samen uitkomen dan kan ik je zeker aanraden ook eens te kijken naar de vrijgevestigde psychologen, de zorg wordt weliswaar niet altijd geheel vergoed maar er kan meer naar jouw behoeften gekeken worden in de behandeling doordat zij minder vast zitten aan protocollen.

Ik hoop dat je snel de hulp krijgt die je nodig hebt!

Danielle Swart
Psycholoog Zaandam
Psycholoog Zaandam

Keer terug naar Stel je vraag over angst aan de psycholoog