Behandeling gehad - maar nog niet 'beter'

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze angst psychologen. Je krijgt binnen 5 werkdagen antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Behandeling gehad - maar nog niet 'beter'

door krusemeijer » zo 25 sep 2016, 18:56

mijn situatie op hoofdlijnen:

- Ik ben hooggevoelig, prikkels komen sterk binnen. Ook erg gevoelig voor stemmingen /emoties van anderen in mijn omgeving.
- Neig naar dwangmatig situaties in de hand willen hebben, kan slecht omgaan met onzekerheid.
- sinds enkele jaren paniekaanvallen, steeds heviger.
- vorig jaar behandeling gehad (cognitieve gedragstherapie en emdr om jarenlang getreiter in jeugdjaren aan te pakken)

De therapie heeft wo wat geholpen, kan nu verklaren hoe bepaalde dingen in me werken - en regelmatig situaties die lastig voor me zijn beter handelen. Komt nog regelmatig voor dat ik ondanks mentale oefeningen , fysiek bewegen etc, toch teveel stress heb en van de kaart raak. Gebruik dan soms oxazepam om rustig te worden, al vind ik jiet leuk,

Heb het gevoel niet echt verder te komen en ben bang afhankelijk te worden van middelen zoals oxazepam. Zeker omdat in stress/angst tijden ik nauwelijks kan slapen is het aanlokkelijk om naar de pilletjes te grijpen.

Wat moet ik nu doen..?
krusemeijer

Re: Behandeling gehad - maar nog niet 'beter'

door Psycholoog Zaandam » ma 10 okt 2016, 09:02

Beste Krusemeijer,

Sorry voor de late reactie!
Wat goed dat je eigenlijk al zo helder in kaart hebt wat er in je gebeurd en dat je technieken hebt meegekregen om hier iets mee te doen.
Heb je nog afspraken staan bij jouw therapeut?

Misschien is het namelijk mogelijk om nog een stap verder te maken zodat je misschien minder hoeft terug te vallen op medicatie.

Groet,

Danielle Swart
Psycholoog Zaandam
Psycholoog Zaandam

Keer terug naar Stel je vraag over angst aan de psycholoog