Angststoornis

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze angst psychologen. Je krijgt binnen 5 werkdagen antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Angststoornis

door famke87 » vr 09 maart 2018, 20:31

In het verleden veel angst gehad. Paniekaanvallen en straatvrees. Daarvoor in behandeling geweest en uiteindelijk ging het een tijd goed. Maar nu al bijna een jaar weer last van anst. Soms gaat het goed en dan weer allerlei.klachten. Het is begonnen in de tijd dat ik net verhuist ben. Werd opeens wakker en alles draaide om.mij heen. In die tijd had ik ook veel last van stress.
Nu heb ik sinds kort wel cgt gehad, maar ik vind het zo moeilijk om met mijn angst om te gaan. Daarnaast heb im een angststoornis en hypochondrie. En kamp ik met chronische hyperventilatie. Maar het lukt mij zo Moeilijk on te relativeren. Ik zit de hele dag op mijn lichaam te focussen waardoor ik nog angstiger wordt.

Ik ben gewoon ontzettend bang voor de duizeligheid dat ik niet normaal meer kan functioneren. Ik voel me gewoon hele dag opgejaagd en gespannen waardoor ik moeilijk weg durf te gaan. En vaak in de winkel bijna een aanval krijg. Ik weet dindersgoed hoe angst werkt maar het lukt mij niet om positieve gedachten te creeren omdat angst erg op de voorgrond is.bang dat er wat gebeurt
famke87

Re: Angststoornis

door Team Psyned » vr 16 maart 2018, 09:04

Beste Famke87,

Zoals je al verteld, heb je in het verleden ook al te kampen gehad met angsten! Wat goed dat je toen de stap hebt gezet om naar een psycholoog te gaan om aan deze angsten te werken. Je geeft zelf ook al aan dat het je toentertijd vooruit heeft geholpen. Wat houdt je nu tegen om opnieuw naar een psycholoog toe te gaan?

Heb je misschien wat meegemaakt in de periode dat je ging verhuizen? Je geeft al aan dat je in deze periode veel last hebt gehad van stress. Stress kan angsten triggeren, dus het kan goed zijn dat her hierdoor weer is op komen spelen. Daarnaast geef je ook aan te kampen met hypochondrie en chronische hyperventilatie.
Om te kijken waar de angsten vandaan komen en deze opnieuw onder controle te krijgen, kun je goed bij een psycholoog terecht. De psycholoog kan je helpen om deze angsten te verwerken en er beter mee om te leren gaan. Een psycholoog kan je bijvoorbeeld leren om tijdens het hyperventileren tot rust te komen.

Ik begrijp dat het lastig is om met een angststoornis te leven, en dat je hierdoor niet zo makkelijk meer weg durft te gaan. Het zal een spannende stap voor je zijn om naar een psycholoog toe te gaan, maar ik weet zeker dat je er goed aan doet.

Wij bij PsyNed zullen er alles aan doen om een juiste psycholoog voor jou te zoeken die aansluit op jou hulpvraag. Mocht je de stap willen en durven zetten, mag je mij altijd even bellen. Ik ben bereikbaar op 085 401 47 21.

Ik wens je heel veel succes, en hopelijk tot horens!

Groet,

Melissa
Team Psyned
Psychologen Nederland (Psyned) helpt dagelijks mensen door heel Nederland met het vinden van de beste hulp. Wij willen psychologie uit de taboesfeer halen en normaliseren, zodat mensen openlijk aan hun eigen mentale weerbaarheid kunnen werken.
Team Psyned

Re: Angststoornis

door famke87 » vr 16 maart 2018, 12:59

Naar een psycholoog ga ik al. Ik heb vorige week mijn laatste sessie gehad uit een reeks van 5 cgt sessies. Daarna evaluatie gehad en opnieuw 5 sessies ingepland alleen pas vanaf juni.

Voordat ik ging verhuizen zat ik een tijd zonder werk en een buurman die mijn constant bedreigde en in de gaten hield.

Inmiddels ga ik wel naar een logopedie voor mijn chronische hyperventilatie.
famke87

Keer terug naar Stel je vraag over angst aan de psycholoog