angstoornissen

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze angst psychologen. Je krijgt binnen 5 werkdagen antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

angstoornissen

door mauw » zo 05 maart 2017, 22:58

ik heb last van angstoornissen sinds nachtshift ik heb elke paniekstoornissen en angstoornissen en duizelig is niet fijn.Ik zit voortdurend met angstgevoelens en meestal lijkt het ook alsof ik naast mijn lichaam leef mijn grote schrik is als derealisatie of depersonisatie hebt ik doe elke dag niks anders dan op Internet proberen om een uitweg te zoeken ik ben terecht op gekomen en begon te typen en zag je als eerste beste heer kan je miesschien helpen hoe ik onderuit kan komen van die vervelende combinatie 
mauw

Re: angstoornissen

door Team Psyned » wo 08 maart 2017, 18:17

Beste mauw,

Als ik je verhaal zo lees, lijkt het erop dat er momenteel verschillende klachten bij je spelen. Zo noem je paniekklachten, duizeligheid en derealisatie/depersonalisatie. Ik lees ook dat je op het internet aan het zoeken bent naar een oplossing voor deze klachten.

Een oplossing hiervoor kan ik je niet geven, maar ik zou je wel adviseren contact op te nemen met je huisarts of een afspraak te maken bij een psycholoog. Mogelijk vallen de klachten die je noemt onder een angst- of depersonalisatiestoornis en het is verstandig om daar psychologische hulp bij te zoeken. Deze klachten zijn bekend in de psychologie en kunnen bij een psycholoog effectief worden behandeld.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier wellicht van schrikt en dat je schrikt van het herkennen van deze klachten tijdens het lezen op het internet. Ik zou je dan ook adviseren niet teveel op het internet op te zoeken. Zoals je al hebt gemerkt, kan je hier erg van schrikken of gestrest van raken.

Tot slot wil je nogmaals meegeven dat een psycholoog je bij deze klachten kan helpen en je er ook de juiste informatie over kan geven.

Veel succes gewenst.

Vriendelijke groet,
Team PsyNed
Psychologen Nederland (Psyned) helpt dagelijks mensen door heel Nederland met het vinden van de beste hulp. Wij willen psychologie uit de taboesfeer halen en normaliseren, zodat mensen openlijk aan hun eigen mentale weerbaarheid kunnen werken.
Team Psyned

Keer terug naar Stel je vraag over angst aan de psycholoog