Angst voor openstellen voor een relatie

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze angst psychologen. Je krijgt binnen 5 werkdagen antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Angst voor openstellen voor een relatie

door snatchboy » wo 18 maart 2020, 13:14

Hallo

Dit gaat niet egt over mijn angst maar over de angst van een meisje die ik leuk vindt. Ik ken al even een meisje en vindt haar behoorlijk leuk. Ze geeft ook wel aan dat ik haar type ben en dat ze me tof vindt.

Ze heeft me al vaak laten weten dat ze niet weet of ze haar zal kunnen opstellen voor een relatie. In het verleden hebben veel jongen haar bedrogen of met haar voeten gespeeld. Ik ben heel zeker dat ze weet dat ik niet zo ben (100% zeker).

Ik heb nog nooit de privilege gehad om een relatie te hebben. Heb dan ook bijna geen ervaring met vrouwen. Ik ben in het verdelen verliefd geweest op iemand, dit heeft ongeveer een jaar geduurd. Maar voor de andere persoon was ik niet degene. Door hoe dit allemaal gebeurt is heeft het me zeer veel pijn en verdriet opgeleverd.

Het meisje haalt zegt soms dat ze bang is mij te kwetsen omdat zei haar niet zal kunnen opstellen. Dit maakt me soms zorgen dat ik terug naar die tijd zal gaan.

Ik hoopte hier een antwoord te vinden hoe ik het meisje kon helpen haar open te stellen en of er andere dingen zijn dan haar tijd geven. Ik vroeg me ook af hoe ik dit moet aanpakken zonder te veel verdriet en pijn als het slecht afloopt.

met dank
SB
snatchboy

Keer terug naar Stel je vraag over angst aan de psycholoog