angst voor kanker

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze angst psychologen. Je krijgt binnen 5 werkdagen antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

angst voor kanker

door Paul1.sim » do 20 sep 2018, 07:27

Hoi,

Mei 2017 bij uroloog op verdenking prostaatkanker. Echter waardes van het bloed waren goed daarom geen verder onderzoek. Pas 3 maanden later afspraak opnieuw bloedprikken voor verkrijgen actuele waarden. Ze waren nu verhoogd. MRI gaf verdachte plekken. Biopten echter lieten gelukkig alleen ontsteking zien.
Vanaf bezoek huisarts in mei 2017 tot uiteindelijk goede uitkomst biopten in januari zaten bijna 9 maanden.

Volop spanning gedurende deze periode. Ik was ook teleurgesteld in mijzelf vanwege de redelijk veel slapeloze nachten. Ik heb gewoon doorgewerkt maar de ervaring en lange tijd van onzekerheid maakte het leven niet vrolijker. Blijdschap en opluchting waren groot bij goede uitslag. Echter een knagend angstgevoel voor de toekomst stak de kop op. Net of het onbezorgde leventje voorgoed voorbij is/was.

Vraag: Het angstgevoel blijft. Hoe ga ik om met een soortgelijke situatie in de toekomst? Normaal dat het angstgevoel blijft hangen terwijl de uitslag van het onderzoek goed was?
Paul1.sim

Keer terug naar Stel je vraag over angst aan de psycholoog