Angst van het leven , en om alleen te zijn zon

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze angst psychologen. Je krijgt binnen 5 werkdagen antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Angst van het leven , en om alleen te zijn zon

door steenbok1968 » zo 08 jan 2017, 03:43

Ik ben een man 48j en magazijnier heftruckchauffeur . School : Bijzonder Onderwijs . Diploma's : getuigschrift plaatslagen en automechanica . School : Kito , 2j avondschool lassen . ik ben erg onzeker en ik heb ook een gehoorprobleem min 40% aan beide oren ongeveer . Heb tot mijn 25j denk ik een gehoortoestel gedragen en dan heb ik deze uitgelaten door complexen .
Ik woon nog altijd bij mijn stiefmoeder in en dit voor de kosten te drukken , " eigenlijk in mijn cocon " . Ik heb al aan een appartement gedacht , ( duur ) en wat met het ouderlijk huis dan , dit komt mij goedkoper uit .
Het is de bedoeling om het huis over te kopen en met partner in te wonen , maar helaas ik ben nog altijd alleen .
Mijn stiefvader is beginnen drinken aan mijn 14j en is overleden aan mijn 19j , in die periode heb ik niets aan mijn vader gehad .
IK ben geadopteerd geweest door verwaarlozing toen ik 3 jaar was , en heb in 2 kindertehuizen gezeten van mijn 2jaar tot mijn 3 jaar. Mijn doopmeter vertelde mij ook dat ik tussen 3 en 6 jaar en meer geen emoties toonden toen ik een cadeautje kreeg , en dat ik liever bij rustige mannen die ik kende ( schoonvader en opa ) op de schoot ging zitten . " Heb dit ook ter sprake gebracht bij de psychologe : emotionele verwaarlozing en identiteitsontwikkeling " . Ik heb een grote leerachterstand zeker al van het begrijpen van woorden met een meerdere betekenis, Ik kan lezen en schrijven maar zeker niet zonder fouten . Ik moet eerlijk toegeven ik leer niet graag , daar ik het ook moeilijk in mijn geheugen krijg ( onthouden ) . Mijn biologische moeder is overleden aan 29j maar had een begaafde achterstand zoals van een kind van 13 à 15 jaar , en ik was 2 jaar toen ze zelfmoord of auto ongeluk heeft gehad met haar brommertje. Ik ben nu reeds in behandeling geweest en dit al 4 maal wegens en kleine depressie huilbuien, want ik maakte linken met het verleden in mijn jeugd , zoals : slecht horen , slecht leren , geen vrienden , minderwaardigheidscomplex , geen vriendin enz... De psychologe heeft mij voor feiten gezet , bvb : Leren en sociale contacten leggen , op verkenning gaan enz... maar dit is allemaal gemakkelijker gezegd dan gedaan ! Ik werk in twee ploegen en dit afwisselende week van 10u tot 18u en van 13u tot 21u .
Ik heb de indruk bij de psychologe dat ze mij niet helemaal begrijpt, en ben van plan bij een andere psychologe te gaan ,en dit omdat ik het niet goed hoor want ze spreekt nogal stil, en dit leid soms tot een misverstand . Ik heb op 23 december een kleine paniekaanval gehad : kort van adem , tot wat willen wenen en zwak voelen een beetje duizelig , precies juist of mijn suikerspiegel te laag stond en enkele seconden of + - minuut wat beven van de handen , en dit enkel door in gedachte te hebben van te verhuizen " paniek voor de verandering van het leven en alleen te zijn " . Dit is de eerste keer dat ik een paniekaanval heb gehad . De psycholoog heeft gezegd dat ik goed moest uitademen als ik nog eens een paniekaanval krijg . Toen ik ook naar de eerste sessie ben gegaan zei zij mij plots : WAT KOM JIJ HIER DOEN , IEDEREEN HEEFT WEL EEN PROBLEEM ! Dit vond ik echt een schande dat ze dat zei . Zelf als iemand geen probleem heeft moeten ze een luisterend oor hebben . Tot ik ook in de tweede sessie over mijn emoties begon te praten ,dan had ze wel een luisterend oor , ik vind : schande voor een psycholoog .
Enkele voorbeelden hoe ik mij voelde toen ik naar de tweede sessie ging .
- Het gevoel van onmacht en niet vooruit te kunnen in je leven en ouder te worden zonder het te beseffen dat je ouder wordt ( tranen )
- Ik reed met de auto op een donkere baan , en er kwam een emotie boven ( denken ) en begon te wenen , " bang van het onbekende "
- Ik voelde spontaan in gedachte een tatoeage te laten zetten op mijn rug, met betekenis : emotie,
leven en overleven .
- Ik denk dat ik bang ben van het " onbekende " het leven zoals het is en dit door onwetentheid .
- Moesten ze mij zeggen : je verhuist naar de ardennen waar het stil is of een andere plek, " dan zou ik bang worden omdat dit ongekend is "
Haar diploma's psychologe : Systeemtherapie, Klinisch Seksuologe , EMDR- therapie .
"Graag had ik ook geweten of de psychologe hypnose ( onderbewuste ) heeft gebruikt want, Ik herinner mij dat ze zei : ben je bang van meisjes , maar ik weet niet wat ik geantwoord heb en als laatste herinner ik mij dat ik zei : er staat een muur voor mij . De volgende sessie heb ik het ook gevraagd en heeft ze mij verteld dat er stenen voor mij stonden , maar waarom heeft ze niet gezegd . Ik heb toch het recht om te weten waarom er stenen voor mij staan " ??? " Twee dagen later na de tweede sessie had Ik ook enorme stress , spanning ( druk ) op mijn borstkas , want ik zat aan tafel en mijn schoonbroer toonde en foto met zijn smartphone een man die ik kende met 5 vrouwen rond hem , en ik dacht : ik heb dat nooit gehad vrouwen rond mij, en plots begon het geluid van mijn hart en mijn bloed in mijn oren te pompen en spanning op mijn borstkas . En collega op het werk heeft dit ook voorgehad , en hij heeft mij verteld dat ik in mijn onderbewuste ben geweest, zo had zijn psychologe verteld. Ik weet niet of dit zo is maar het klopt wel met wat de psychologe mij vroeg de eerste maal , met :" Ben je bang van meisjes ". Ik ga de laatste keer naar de psychologe om te weten waarom deze muur of stenen voor mij staan " WANT IK HEB TOCH HET RECHT TE WETEN WAAROM DEZE STENEN VOOR MIJ STAAN " en om alles nog eens op rijtje te zetten , normaal moest ik niet meer komen , maar ze zei: denk er eens over na . Ondertussen vijfde sessie geweest en gevraagd : waarom deze stenen voor mij staan , en ze heeft geantwoord : dat ik nog niet gereed was om te verhuizen en relatie, eigenlijk kan ze zeggen wat ze wil! Ik wil uit deze vicieuze cirkel geraken van het leven , maar ik kan wel wat hulp gebruiken om mijn doel te bereiken , want 19 jaar geleden heb ik ook een depressie gehad en dit door een meisje die ik wou leren kennen , en ben dan na de depressie terug in de vicieuze cirkel beland , : werken , thuis , werken , thuis , enz , zonder sociale contacten , dus geen Partner . Tijdens die periode in depressie schreef ik alle woorden op dat ik niet begreep , maar uiteindelijk heb ik er niets mee gedaan ."Ik weet dat een psycholoog mij niet de weg gaat tonen hoe ik moet leven" , maar aan wie kan ik dan hulp vragen hoe ik mijn leven kan verbeteren en zeker om mijn leerprobleem aan te pakken ? Ik ben ook naar school geweest voor mijn Nederlands bij te schaven , maar ben maar tweemaal geweest , omdat het voor mensen was die nog niet konden lezen en schrijven .
Ik kan misschien wel bijleren , OK , maar je maakt mij niet wijs dat ik geen DNA heb meegekregen heb van mijn moeder en mijn biologische vader, vader was postbode ! Graag had ik hier wat meer informatie over in het algemeen en zeker van het onderbewuste ( STENEN ) als dit zo is ???
Ik voel mij op dit ogenblik goed maar als ik begin na te denken krijg ik een angstgevoel .
Wat ik over mijzelf denk : Ik heb ook kwaliteiten , ik kan vlot basis frans spreken niet geleerd in school , en ben handig maar ik ben traag van begrip qua studeren .
IK noem mijn eigen dat ik lui ben, zoals : lang slapen , niet leren , maar ik heb ook niet gevraagd om een gehoorprobleem te hebben .
Ik heb dan ook een test laten doen van mijn oren bij Centrum Menselijk Erfelijkheid .
Constatatie : In verband met het gehoorverlies (40db) werd nog moleculair onderzoek van het connexine 26 gen verricht , met normaal resultaat .
Ook chromosomenonderzoek is normaal , evenals moleculair onderzoek van het fragiele-x gen.
Als meest plausiebele uitleg voor het familiale probleem van zwakkere begaafdheid blijft een multifactoriele invloed gehandhaafd.
Wij zijn met 4 broers , en 3 broers doen magazijnwerk en de andere 4 de broer , denk ik , werkt in een beschutte werkplaats.
Ik heb een gehoorprobleem aan beide oren , en een andere broer 46j beide oren heeft nu ook twee apparaatjes .
Qua linken die ik legde , bvb : meisjes van vroeger in mijn jeugd .
Toen ik 4j was en mijn doopmeter ging trouwen en dit voor op de huwelijksfoto , moest mijn nichtje mij ook kussen op mijn wang of mond zoals mijn doopmeter, maar ik trok altijd mijn gezicht weg, en dit heeft lang geduurd voor de fotograaf een foto kon nemen zei mijn doopmeter.
Toen ik 12à 14j was wou mijn gebuurmeisje in de tipi mij ook op de mond kussen , maar ik trok ook mijn gezicht weg.
Ik heb als man al wel al een paar keer geslachtgemeenschap gehad, prostitutie 7x , zonder met slijmvliezen in contact te komen , maar Ik ben bang als ik iemand echt zou leuk vinden en meer wil , "dat ik weer mijn gevoelens ga pijn doen" , zoals : veel nadenken over het meisje tot blokkade in de wagen en dit 19j geleden.
Ik heb toen gezegd : ik geloof niet meer in de liefde want als ik iemand wil leren kennen loopt het mis af.
Ik weet als ik bij de psychologe in behandeling was, heeft ze gezegd : ik ga je helpen maar dan niet meer naar de prostitutie . Ik vraag mij dan ook af of dit de stenen waren die voor mij stonden , daar als ik een meisje wil leren kennen , en dat weet ik niet , " en heb dan ook recht het te weten waar die stenen voor stonden, neen " ???
Ik heb eens vlinders over heel mijn lichaam gehad door de zus van mijn vriend als ik cd's kwam leveren , ik was toen +-23j .
Heb eens de klik gehad met een meisje in de discotheek en iets gaan drinken,maar later gezien metaal niet juist was , ik was enkel wat teleurgesteld , ik was toen +-30j.
En als laatste het meisje met mijn blokkade in de wagen, en ik heb mij daar heel pijn aangedaan , ik was +- ook 30jaar !!!
En wat mij dus nu deze periode tot de psychologe bracht, was dat ik twijfelde om naar een meisje te gaan om te leren kennen terwijl ik zag dat ook zij interesse had , maar ik vond ze nogal wat jong , maar heb achteraf spijt gehad haar niet te leren kennen, en dat heeft de bal weer aan het rollen gebracht tot die huilbuien en lichte depressie .

IK VRAAG MIJ DAN OOK AF : WAT VOOR ZIN HEEFT HET LEVEN VOOR MIJ EN ZEKER ZONDER PARTNER !!!

Ik ga nu proberen terug naar school te gaan om ook sociale contacten te leggen , enz .

Graag had ik dan ook meer informatie gehad wat jullie hierover denken ?

Met vriendelijke groeten,
steenbok1968

Keer terug naar Stel je vraag over angst aan de psycholoog