Angst tijdens Burn out

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze angst psychologen. Je krijgt binnen 5 werkdagen antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Angst tijdens Burn out

door Bianca » do 17 sep 2015, 10:00

hallo,

bij mij is December afgelopen jaar de diagnose burn out geconstateerd. ik ervaar veel angst en paniekaanvallen. Dit is erg vervelend. Ik kan niet meer normaal winkelen, ben bang als ik op straat loop en in een winkel sta ik te draaien op mn benen en wil ik het liefst meteen weg. Wat kan ik hieraan doen? hoe moet ik hiermee omgaan? Ik vind het zo lastig dat ik voor mijn gevoel niet meer gezellig kan winkelen en dat ik voor mijn gevoel aan huis gekluisterd ben. Dit doet heel veel pijn.

Groeten Bianca
Bianca

Re: Angst tijdens Burn out

door Psycholoog Utrecht » ma 21 sep 2015, 12:58

Hoi Bianca,

Ik kan me voorstellen dat dit erg vervelend is en dat je hier graag wat aan zou willen doen. Ben je na de diagnose burn-out wel al met een professional gaan praten?

Angst ervaren en paniek aanvallen krijgen is heel naar en kan je ontzettend in de weg zitten. Het is van belang dat als je een paniekaanval ervaart je beseft dat de lichamelijke verschijnselen die je dan voelt helemaal niet erg zijn en ook vanzelf weer overgaan. Als je het voelt opkomen kan het ook werken om even wat afleiding te zoeken, zoals even wat drinken gaan pakken, of wandel even rustig een rondje.

De beste en snelste manier om van je angsten en paniekaanvallen af te komen is om een afspraak te maken met een psycholoog. Deze kan samen met je kijken naar jou situatie en je verschillende dingen leren om met je angst om te gaan en om paniekaanvallen te voorkomen.

Ik hoop dat je snel weer met een gerust hart de deur uit kunt!

Met vriendelijke groet,

Iris
Psycholoog Utrecht

Keer terug naar Stel je vraag over angst aan de psycholoog