Angst op school door pesterijen

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze angst psychologen. Je krijgt binnen 5 werkdagen antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Angst op school door pesterijen

door Tyler. » zo 23 feb 2014, 21:56

Hey, ik ben Tyler

ik ben 15jaar en ik zocht een forum voor eens alles te typen en te hopen als je mij erbij zou kunnen mee helpen. Het gaat over Angst en Pesterij in school, iedere dag dat ik naar school ga voel ik mij niet op mijn gemak omdat er een aantal leerlingen in mijn klas me 'plagen' maar voor mij komt het uit voor pesten. Ze vloeken tegen me en zeggen dan: 'ma grapje he' of 'sorry he' maar dan zo heel slecht bedoeld. Ik zit nu al 3jaar in die klas en natuurlijk heb ik me in die 3jaar tijd me niet kunnen inhouden. Ik heb 1-2-3 keer mijn gedacht gezegt ertegen maar dan besefte ik dat het alleen maar slechter kwam. Hij kwam naar me toe geef me vuist, duwde me op de grond,... en zei ga je fel doen, moet je vuist hebben enz... Maar het probleem is nu, hoe kan ik dat vermijden dat ze me slaan en uitschelden? En natuurlijk is het slecht voor me zelfvertrouwen omdat ik in die 3jaar tijd heel stil ben, als er iemand tegen me loopt en zegt 'kijk uit je doppe' moet ik altijd me verontschuldigen.

Dus heb je enkele tips voor me?

Op zoek naar een goede therapeut? Neem eens een kijkje bij Therapie Gouda
Grt Tyler
Tyler.

Re: Angst op school door pesterijen

door Beheerder » di 21 okt 2014, 14:38

Beste Tyler,

Bij pesten is het van belang dat je hier melding van maakt bij de schoolleiding. Zij kunnen dan maatregelen treffen voor jou en je pestkoppen zodat het pesten ophoudt. Jij moet in alle veiligheid op school kunnen zijn en de school is verantwoordelijk voor jouw veiligheid. Dus ga naar je leerkracht, mentor, vertrouwenspersoon of schoolleiding en maak ze erop attent dat jij gepest wordt en dat zij daar iets mee moeten.

Sterkte!
Beheerder
Beheerder

Re: Angst op school door pesterijen

door TristanElyard » di 11 aug 2020, 14:58

VACC the pioneer in the car business items they are managing solid and durable items in such a powerful manner. And they also providing best essays writing services for new students. They are possessive session their workers also.
TristanElyard

Keer terug naar Stel je vraag over angst aan de psycholoog