Angst om nieuwe zelfdodingspoging

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze angst psychologen. Je krijgt binnen 5 werkdagen antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Angst om nieuwe zelfdodingspoging

door M.D » zo 05 jan 2014, 14:54

Dag iedereen,

Op 22 mei 2012 heeft mijn moeder een eerste zelfdmoordpoging ondergaan. Gelukkig hebben we haar toen op tijd gevonden. Mijn pa stuurde haar dan naar de psycholoog, maar deze deed meer kwaad dan goed dus herhaalde mijn moeder haar zelfmoordpoging datzelfde jaar op 13 november. Aangezien er toen politie en heel wat opspeuringswerk kwam bij kijken om haar toen te vinden is zij opgenomen in het ziekenhuis op de psychiatrische afdeling. Daar is zij 7 maanden gebleven. Nu wordt zij nog steeds begeleid door verschillende personen in het ziekenhuis, ze moet om de twee weken gaan praten met de psychiater en psycholoog. De zelfmoordpogingen heeft zij ondergaan door een traumatische gebeurtenis in haar kleutertijd (veel mensen kunnen waarschijnlijk wel raden wat dat is).

Toen het de eerste maal gebeurde woonde ik nog thuis, maar aangezien het toen wat beter leek te gaan ben ik samen gaan wonen met mijn vriend. Ik woon echter wel 45min rijden van mijn ouders vandaan.

Na meer dan een jaar na haar laatste zelfmoordpoging ben ik nog steeds ongerust. Mijn GSM verlies ik geen moment uit het oog, ook niet tijdens mijn werk. Als mijn papa mij opbelt ( wat niet vaak gebeurt) slaat mijn hart altijd spontaan een slag over. Wanneer ik mijn moeder niet kan bereiken ben ik altijd zeer ongerust. Het is best wel vervelend om met deze ongerustheid rond te lopen. Het gebeurt dikwijls dat dit zelfs mijn dagelijks functioneren verstoord omdat ik niets van haar hoor. Als ik bijvoorbeeld bij haar toe kom op een vaste bezoekdag (de dinsdag en donderdag ga ik steeds naar haar toe) en ze is niet thuis dan slaat mijn hart alweer een slag over. Heeft er iemand tips om met deze ongerustheid om te gaan? Het is niet alleen ongerustheid maar duidelijk ook wel angst om mijn moeder te verliezen. Ik zou het niet mogen gedroomd hebben dat ze het opnieuw probeert...

Ik zou zo blij zijn met wat medeleven en tips hoe ik daar het best mee om kan gaan.

Alvast bedankt!

M.D

Ben jij op zoek naar een psycholoog in Hilversum/ Kijk dan even op: Psycholoog Hilversum
M.D

Re: Angst om nieuwe zelfdodingspoging

door LisaAlanis » ma 13 jan 2020, 12:17

A host of the theory and all form is defined for the approval of the attachment. The injunction of the essays review is invited for the ranked items for humans. The true value is generated for the improvement of the goals. the margin is marked for humans. the goodness is inquired for the role of the sciences. the statement is purified for the fulfilment of the goals. gap is filled by the experts.
LisaAlanis

Keer terug naar Stel je vraag over angst aan de psycholoog