Angst om niet meer wakker te worden

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze angst psychologen. Je krijgt binnen 5 werkdagen antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Angst om niet meer wakker te worden

door AartW » wo 29 jun 2016, 15:46

Onze zoon (31) heeft Autisme, Gille de la Tourette en een verstandelijke beperking.
Hij is ontzettend bang om 's ochtends niet meer wakker te worden en blijft daarom ook vaak nachten lang wakker.
Hij woont in een begeleid wonen object van Philadelphia Zorg maar woont wel alleen.
Ook is hij door de angst verslaafd geraakt aan cannebis en is daarvoor in detox geweest bij de Brijder.
Hij wil ook graag dat de angst aangepakt wordt omdat hij bang is terug te vallen.
Is hier een therapie voor of een behandeling in Alkmaar e.o.?
We zitten met onze handen in het haar. Help Help.

Vr.Gr. Aart
AartW

Re: Angst om niet meer wakker te worden

door Psycholoog Zaandam » di 05 jul 2016, 07:58

Beste Aart,

Ik kan me voorstellen dat dit zorgt voor enorme spanning. Er zijn zeker therapie√ęn of behandelingen om de angst aan te pakken, wel kan de verstandelijke beperking en of het autisme een beperkende factor zijn omdat hierbij snel verwezen wordt richting tweede lijn zorg. Aangezien ik even niet weet welke psychologen in Alkmaar aangesloten zijn in het angstforum zal ik zelf ook even een oproep doen.

Ik hoop dat er snel reactie komt!

Met vriendelijke groet,
Danielle Swart
Psycholoog Zaandam
Psycholoog Zaandam

door AartW » di 05 jul 2016, 08:05

Hartelijk dank, hoop zeker dat iemand ons verder kan helpen
AartW

door Psycholoog Zaandam » di 05 jul 2016, 08:47

Beste Aart,

Zoals beloofd heb ik direct even contact opgenomen en de inschatting is dat er geen psychologen beschikbaar zijn die deze zware klachten kunnen behandelen. Wel kreeg ik de tip om na te gaan of het niet mogelijk is hem door te laten verwijzen naar centrum verstandelijke beperking en psychiatrie (onderdeel van de Parnassia groep) omdat hij al bekend is bij Brijder (onderdeel van dezelfde groep).
Ook is het zeker aan te raden om de huisarts erbij te betrekken om hem/haar mee te laten denken in wat verstandige vervolgstappen kunnen zijn.

Ik hoop dat dit iets helpt en wens jullie veel succes!

Groet,

Danielle Swart
Psycholoog Zaandam
Psycholoog Zaandam

door AartW » do 07 jul 2016, 21:45

Danielle, excuses voor mijn late reply. Hartelijk dank voor de moeite die je hebt gedaan om het voor ons uit te zoeken. We gaan informeren bij de Parnassia groep en zullen ook overleggen met de huisarts. Gr. Aart
AartW

door Psycholoog Zaandam » vr 08 jul 2016, 18:44

Beste Aart,

Geen probleem en zo laat is de reactie niet hoor!
Mocht ik nog iets kunnen betekenen dan hoor ik het graag. Ik hoop dat jullie snel hulp vinden!

Groet,

Danielle Swart
Psycholoog Zaandam
Psycholoog Zaandam

Keer terug naar Stel je vraag over angst aan de psycholoog